Alpha kursus

- om den kristne tro

large.png

Hvad er meningen med livet?

Hvad er kristendom?

Hvad vil det overhovedet sige at være troende?

Og hvordan passer Jesus ind i det hele?

Alpha-kurset er et åbent fællesskab, hvor vi bl.a. taler om disse spørgsmål og her er ingen krav til, hvordan man skal tro.

Aplpha Sorø_Side_1_Billede_0001.jpg

Spørgsmål til livet?
Du inviteres med i et fællesskab, hvor ingen spørgsmål er dumme, og hvor der er plads til både tvivlen og nysgerrigheden på livets store spørgsmål. Her er der mulighed for at udforske den kristne tro, uanset hvem man er, og hvor man kommer fra.

Hvad er Alpha?
Alpha er en række kursusaftener, hvor der hver gang tages et emne om tro op som oplæg til en efterfølgende samtale om livets store spørgsmål i mindre grupper. Hver mødeaften vil bestå af tre dele; vi spiser sammen, ser en kort film sammen eller hører et oplæg, og har derefter samtale i mindre grupper.

Plads til alle
På kurset er der plads til alle mennesker og alle holdninger. Forløbet er særligt for dig, der enten ikke tror på Gud eller som ikke ved, hvad du skal tro. Men også dig, der er nysgerrig og gerne vil vide mere om den kristne tro, er velkommen. Så tag din ven, veninde, nabo, kollega, kæreste, ægtefælle, søster eller bror under armen og få nogle hyggelige aftener med fællesskab og gode snakke.

En Alpha aften i Frikirken, Sorø
Vi mødes kl. 18.00 i Frikirken, Frederiksvej 18 til et måltid mad og uformel hygge. Efter maden udforsker vi sammen meningen med livet og den kristne tro. Vi slutter ca. kl. 21.00 hver gang.
Vi starter med spisning hver gang vi mødes - og eneste betaling for hele kurset er derfor 250 kr. til maden.

Program 2022
Forårsprogrammet er afsluttet. Der kommer måske et efterårsprogram.

Sted: Frikirken Sorø, Frederiksvej 18, 4180 Sorø
Kontaktperson: Inge Overgaard Jakobsen, 4064 0080, iovergaardjakobsen@gmail.com